تا که یک روز تو رسیدی..........S23A

.پربکش از پشت نقاب

تا که یک روز تو رسیدی..........S23A

.پربکش از پشت نقاب

بیوگرافی گروه موسیقی Out landish

بیوگرافی گروه موسیقی Out landish : ما در دوره ای زندگی می کنیم که سیاست ها دو قطبی و متضاد شده اند و تمدنها چنان از هم دور شده اند که هیچ کدام به اتحاد نمی رسند. و به جهان غالباً از میان منشور ناقصی نگاه می شود که " ما " را از " آنان" جدا می کند و فاصله ای بین ما و دیگران می اندازد. به همین دلیل است که این واقعاً فشار و بحران شکنی خواهد بود زمانی که کسی وقت می گذارد و از استعدادش استفاده می کند تا به ما یادآوری کند که همه ما انسانیم و از نسل بشریم. یادآوری می کند که خونی که در رگهای شما جریان دارد تفاوت مهمی با خونی که در بدن همسایه تان است، ندارد. حتی ممکن است شما موقعیت اجتماعی یکسانی نداشته باشید، دید سیاسی تان تفاوت داشته باشد، ایمان و مذهبتان با هم فرق کند، یا طول و عرض جغرافیایی تان با هم تفاوت کند.

این زمانی است که Outlandish وارد صحنه می شود!

داستان " اوت لندیش " قصه بلندی است درباره ی ماجراهای مشترک سه دوست در باشگاههای جوانان و زمین فوتبال های حومه غرب کپنهاگ. داستان یک گروه موسیقی که قوی و محکم رشد کرده اند از میان ترکیب عجیبی از کار سخت، دوستی، شجاعتی برای کشف راههای جدیدی برای موسیقی. در عین حال "اوت لندیش" داستان گروهی است با بر این دیدگاه : " دنیایی که در آن زندگی می کنیم" تا بتوانند نوع متفاوتی از موسیقی را ابداع کنند. که این آروز تا حدی محقق شد، زمانی که در سال 1997 لنی مارتینز، وقاس قدری، ایسام بشیری گروه "اوت لندیش" را تاسیس کردند و این شغل را با هم ادامه دادند.

کلمه ی Outlandish لفظاً به معنای " بیگانه وار و عجیب و غریب" است و اشاره به شکل نو و متفاوت اعضای گروه، نگرششان نسبت به دنیا و انسان، نوع موسیقی اشان است.

آلبومهای این گروه تاکنون :



1. Outland's Official (2000) که با استقبال عمومی زیادی از طرف مردم و منتقدین روبه رو شد. آهنگهای Walou, Wherever, Come on از این آلبوم جزو معروف ترین ترک های رادیو شدند. این سه نفر از حومه غرب، جوایز زیادی رو بدست آوردند. برای شش جایزه موسیقی دانمارک نامزد شدند و جایزه آلبوم هیپ هاپ رپ را از آن خود کردند. مجسمه یادبودی که به آنان اهدا شد با افتخار در خانه والدین اعضای گروه قرار گرفت و همواره از این خانه به خانه دیگری می رفت. با انتشار این آلبوم اوتلندیش بصورت عمومی یک سبک بی نظیر از تفکر را آشکار کرد و به موسیقی ابداعی مدرنی دست یافت. یک موزیکال اجتماعی - فرهنگی در قالب هیپ هاپ. دستپخت مخصوصی مخلوط از ترکیبات بنیادی موسیقی آمریکایی، پاپ عربی، بالی وود با ریتم موسیقی آمریکای لاتین. متن ترانه های به زبانهای انگلیسی، اسپانیایی، اردو، عربی و دانمارکی سروده شده اند.



2. Bread & Barrels Of Water (2002) آلبوم بعدی به همین نام با آهنگهایی مانند Aicha ,Guantanamo , با قدرت محرک زیادی اوتلندیش را در موقعیت ویژه ای در میان موسیقی های عامه پسند دانمارک قرار داد. این آلبوم نشان داد که اوتلندیش اجازه نمی دهد زیر پایشان علف سبز شود و دارای تحرک و فعالیت هستند. در سال 2003 یک نسخه بین المللی از Bread & Barrels Of Water در اروپا، هند، خاورمیانه، آفریقای شمالی منتشر شد. سپس ایسام بشیری، لنی مارتینز، واگاس قدری که هر کدام بترتیب مراکشی، کوبایی و پاکستانی بودند، زمان طولاتی را برای تور و اجرای کنسرت در اروپا گذراندند. همینطور در خاورمیانه و هند ، جایی که آلبوم رکورد طلایی را بدست آورد.



3. تمام این سفرها و اجراهای گوناگون تاثیر زیادی بر آلبوم بعدی آنان یعنی Closer Than Veins گذاشت. واگاس می گوید : ما در طول این سفرها انسانهای زیاد و متفاوتی را دیدیم، که هر کدام به روش متفاوت خود زندگی می کردند تحت شرایط بسیار متنوعی. من اعتقاد دارم این مسئله به ما کمک کرد تا یکدیگر را از نسل بشر و مانند هم ببینیم، به شکل جزیی ازکل، مهاجرانی از سراسر دنیا که به دور آنها جمع شده ایم و بازتاب آن همان طریقی است که ما اشعارمان را می سراییم و موسیقی را می سازیم.

در این آلبوم تغییرات زیادی برای گروه رخ داد و اوتلندیش مقداری از سایه هیپ هاپ رپ فاصله گرفت. وقتی شما به 15 آهنگ این آلبوم گوش می کنید شاهد ابداع و اعتماد بنفس اعضای باند هستید: واگاس 29 ساله، ایسام 28 ساله، و لنی 30 ساله.

با توجه به پیشرفت پله پله ی اوتلندیش از هر آلبوم به آلبوم بعدی گستردکی و فراگیری شهرت این گروه در دنیا در آینده جالب توجه خواهد بود. یک چیز مشخص است : اوتلندیش تعریف متفاوت خود را از دنیای موسیقی ابداع کرده است. مهم نیست چقدر تفاوت در این دنیا وجود دارد. با گوش دادن به اوتلندیش فروتنی نوع بشر تشویق و گرامی و آموزش داده خواهد شد.



وگاس طبق گفته خود بعد از رفتن به حج ابراهیمی تغییر عقیده داد و ترانه ها و سرودهای خود را به صورت اسلامی و با اعتقاد نگارش کرد ، آلبوم آخر این گروه Closer Than Veins کاری اسلامی و رپ مذهبی است که از خواننده ها و هنرمندهای بسیاری در اجرای ترانه ها استفاده کرده ترانه IV Seen را با سامی یوسف اجرا نمود و از خواندگان همچون برهان ، ریحان ، مجید و .... در ترانه های خود استفاده کرد . بهترین اثر اوتلندیش بدون شک آلبوم آخر آنها یعنی Closer Than Veins می باشد.



اعضای باند Outlandish



Waqas Ali Qadri

خواننده، ترانه سرا و تهیه کننده ( رپ در انگلیسی و اردو ) با زمینه پاکستانی. متولد 1976 کپنهاگ دانمارک.



Lenny Martinez

خواننده و ترانه سرا ( رپ در اسپانیایی ). کوبایی/هندورایی. متولد 1974 در هندوراس.



Isam Bachiri

خواننده و ترانه سرا (آواز و رپ در انگلیسی) با زمینه ی مراکشی. متولد 1977 کپنهاگ لندن.



لنى، ایسام و وقاص سه عضو گروه دانمارکى Outlandish


گروه دانمارکى Outlandish از دانمارک چندى پیش تور کنسرتهاش در آلمان را به پایان برد. این گروه سه نفره که به عقیده بسیاریها پلى بین فرهنگهاى مختلف است، با ارائه اجراى تازه اى از ترانه معروف شب خالد، یعنى Aicha بر سر زبانها افتاد.

سه عضو این گروه عبارتند از ایسام بشیرى که مراکشى الاصل است، لنى مارتینز که پدرومادرش اهل هندوراس هستند و وقاص قدرى که پاکستانى الاصل است. این سه جوان، شاید میتوانستند، زمانى دکتر، وکیل و یا مدیر شوند، اما ترجیح میدادنو، که در کوچه خلوتهاى کپنهاک فوتبال بازى کنند و این رویا را در سر بپرورانند که زمانى فضانورد، فوتبالیست حرفه اى و یا خواننده رپ بشن. وقاص که پاکستانى الاصله است میگوید، "وقتى من به مادرم گفتم که میخواهم کار موسیقى رو به طور حرفه اى دنبال کنم، نزدیک بود، بزنه تو گوشم."

در هر حال این سه جوان با جدیت کارشان را ادامه دادند و با تشکیل گروه Outlandish و ارائه ترانه هاى شنیدنى، سرى توى سرها درآوردند. شکى نیست که خانمهاى بشیرى، مارتینز و قدرى که مادران این سه تا باشند، در این بین به حاصل زحمات پسرانشان افتخار میکنند. درواقع باید که گفت که Outlandish موفقیتش را یک شبه کسب کرد. در سال 2000 بود که اولین آلبومش منتشر شد و نه تنها جایزه صفحه طلائى رو کسب کرد، بلکه به عنوان بهترین آلبوم سبک Hip Hop در دانمارک برگزیده شد. دومین آلبوم گروه اوتلندیش به اسم Bread & barrels of water که در سال 2002 به بازار آومد و یکى از ترانه هاش هم ترانه Aicha بود، تا به حال فروش خوبى داشته و سال پیش حتى ترانه شماره یک تاپ تن آلمان بود.

ایسام بشیرى یکى از سه عضو گروه درباره ترانه Aicha میگوید: "این ترانه رو من اولین بار تو مراکش شنیدم. از اونجایی که فرانسوى بلد نیستیم و شعر ترانه رو نمیفهمیدیم، اونو تغییر دادیم."

بروندبى اسم محله اى در حومه کپنهاگ، پایتخت دانمارک است که خیلى از خانواده اى مهاجر در آنجا سکونت دارند. در همین منطقه بود که این سه جوان بطور اتفاقى با هم آشنا شدند. ایسام درباره چگونگى آشنائى اعضاى گروه با هم میگوید: "ما تو یک محله و در همسایگى هم زندگى میکنیم. ما فوتبال بازى میکردیم و از این راه بود که با هم آشنا شدیم. بعد دیدیم که به موسیقى رپ و بریک دانس هم علاقه مشترک داریم و بریک دانس رو شروع کردیم، اما کارمون تعریف چندانى نداشت، به همین خاطر بود که سراغ موسیقى رپ و هیپ هاپ رفتیم و دست به آزمایش زدیم."

گروه Outlandish با دومین آلبومش موفقش شد، پا از مرزهاى دانمارک فراتر بگذارد .

 

 

 

 

4 Remix بسیار زیبای آهنگهای Aicha و Walou از گروه Outlandish به همراه چند عکس زیبا از این گروه 

4 Remix بسیار زیبای آهنگهای Aicha و Walou از گروه Outlandish به همراه چند عکس زیبا از این گروه 

4 Remix بسیار زیبای آهنگهای Aicha و Walou از گروه Outlandish به همراه چند عکس زیبا از این گروه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد